Friday, December 27, 2019

Mot 2000 kr/månad varje månad - del 3

Året är inte slut än och jobb #2 fortsätter som vanligt! Då jobb #1 som vanligt kört ända in i kaklet så ska väl ändå inte jobb #2 vara sämre?! Jobb #2 kör alltså också ända in i kaklet!

Igår blev det en hel del inköp då USA börsen var öppen. Alla innehav är för mig nya:

  • EPR properties
  • Chatham Lodging Trust
  • Bank of Nova Scotia
  • AG Mortgage Inv Trust

Det sista innehavet är ett för mig nytt grepp och det får bära eller brista. DA på hela 11% och säger väl en del om risken... Den har gått ner ordentligt och bolaget städar tydligen ut en mindre bra investering. Mortgage är den rätta stavningen och inte som jag alltid trott: mortage. Vi får se hur det går men känns rätt kul med en riktigt DA dängare som omväxling.

Med dessa inköpt ser bilden betydligt ljusare ut, del 2, och likt en sköldpadda kämpar Kalkyl på utan att ge upp:


De två värsta problemmånaderna, februari och augusti, förändrades endast något litet men varje liten förändring åt rätt håll är glädjande. Gårdagens köp innebar två stycken månadsutdelare samt två stycken som adresserar januari och juli.

Minusräntan släpptes så tillslut och redan idag läste jag vad jag förväntade mig, nu följer förstås bankerna efter och både SHB och Nordea har aviserat utlåningsräntehöjning med 25 punkter, dvs 0.25%.

No comments:

Post a Comment