Wednesday, July 17, 2019

Ledig eller inte

Semestern rullar på för fullt. Efter några underbara dagar med bara bad och sol (i Sverige förstås) så har familjen åter vänt hem och idag grusades alla planer som varit uppsatta och istället städades det för fullt... Egentligen roligare än det ju först låter, riktigt gott att slänga en massa skräp, få mera ordning o.s.v.

Blev några timmar igen ikväll med jobb nr 2, dvs mot Ekonomisk Frihet. som resulterade i följande undersökning:


Och de olika kvartalsutdelare som hittills fångat mitt intresse, nej har väldigt svårt för "kings" och andra aristokratsluskar som ligger på mindre än 2% i direktavkastning... Även under 3% är svårt att vara seriös med men i alla fall (sådär svårt att under många år höja med futtigheter ifrån en redan ynklig DA...):


I övrigt kan jag ju inte låta bli att kommentera Akelius Pref. Min order som legat länge nu har naturligtvis inte gått igenom, har småhöjt ett tag men nu räcker det. Idag stängde Akelius Pref på 355.50 kr... Jag tycker det är magstark faktiskt. Akelius kan ju lösa in för 345 kr/st och fr.o.m. 2024 för 330 kr/st. Förstår inte riktigt hur köparna på dessa höga kurser tänker. 350 kr/st, ok, högt men ok, det går väl men sen, nej tack. Tror på en relativt snar sättning p.g.a. marknaden tagit ut alldeles för mycket i förskott angående räntorna. Men den som lever får ju se. 

Jag köper absolut inte till denna kurs, undrar dock vem som gör det för någon gör ju det.



No comments:

Post a Comment