Friday, July 31, 2020

Påtvingad det nya blogger interfacet

I tidens tecken ska allt inklusive det som redan fungerar bra förändras.
Har ju klagat en hel del (till ingen nytta) på Avanza's ständiga uppdateringar.
Idag var det så dags för en liten "hyggestund" med lite FIRE arbete. Hade ingen
tanke på något inlägg alls men kan nu alltså inte låta bli eftersom det uppenbarligen
inte bara är Avanza som ska försämra redan bra fungerande saker. Har sett reklam
för det nya blogger interfacet och styrt undan så länge det gått men nu gick det inte
längre (jo till den 24/8 om man aktivt väljer detta men sen åker man på det nya ändå).

Avsmak är spontana kommentaren. Var väldigt nöjd och inkörd på hur det redan fungerade
och såg ut. Det har tydligen gått troll i att sabotera redan snygga gränssnitt och kanske 
Avanza och Google har något samarbete för det nya blogger interfacet påminner lite 
om Avanzas nya, läs klumpigt och utsmetat... Bläh vad trist. Varför ska det alltid gå åt fel håll
med uppdateringar? 

Nya knivar skär inte bättre än redan vassa!

Over and out!

2 comments:

  1. Förstod inte först vad som menades, men nu märkte även jag att även blogger håller på och ändrar sitt gränssnitt. Tyvärr fungerar det inte alls på sina ställen, verkar helbuggigt. Jag gick in för att uppdatera min sida med aktieportföljen, klickade på den lilla pennan längst ner, då ska ett wysiwyg-gränssnitt visas där jag kan editera sidan, men icke, nu kom jag till nån sorts lista med inlägg, där det högst upp låg ett tomt inlägg, ungefär som jag valde "skapa nytt inlägg". Fattade inget utan ändrade tillbaka till det gamla gränssnittet illa kvickt. Helt okej om man lägger in förbättringar med tiden, men man får ju för fanken se till att de funkar...

    ReplyDelete
  2. Eller hur, så jäkla tröttsamt med allt detta ändrande av befintliga och välfungerande gui. Det var en usel uppdatering, blev också tvungen att byta tillbaks till det gamla. Tyvärr finns det gamla endast till den 24/8 om jag minns rätt.

    Man undrar hur man tänker när man ersätter något med ett rörigare och buggigare...

    ReplyDelete