Saturday, December 17, 2022

v50

 Blev tidig och självvald uppstigning denna lördag (också). Klockan hann i alla fall bli bli strax innan sju. Glädjen är stor då även v50 nu klarats av! Det känns väldigt skönt och endast 5 arbetsdagar återstår innan jul. Veckan som gick innebar en del extra press men allt gick fint och under fredagen blev mycket gjort. Det känns oftast alltid så där småmysigt när bara några få arbetsdagar återstår innan jul, det har förstås inte alltid varit så utan tvärtom har många tidigare år i livet inneburit både mycket jobb, mycket stress och annat ända fram till och inklusive den 23:e.

Idag kunde catchingljudet lugnt inväntas som förväntades ifrån Avanza denna morgon. Det spelades upp för ett par minuter sedan och nu skall utdelningarna de härliga bokföras i Mästerexcelarken! När detta är gjort får trotjänaren till dator bootas om då windows vill uppdatera sig. Det märks alltid när det är dags för uppdatering eftersom datorn innan periodvis i stort sett görs obrukbar av Microsoft när Windows Module Installer arbetar med full frenesi.

4 comments:

  1. Härligt! Hos mig trillade tre utdelningar in denna morgon och jag nådde utdelningsprognosen på 390.000 netto i utdelningar.

    ReplyDelete
  2. Verkligen! Här kom 5st! Klarar du 400 tkr netto ZS? Jag ligger på 347 nu men når nog ej 350.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej tyvärr inte. 2021 stannade jag på 297k netto vilket var retligt och i år bör jag stanna på 393k netto.

      Delete
    2. Jaja mest en kul sak med jämna summor, den reella summan är oavsett fantastisk!

      Delete