Tuesday, June 23, 2026

Mycket vatten på Kalkylska kvarnen - del 2

 Nu gick det inte längre, att inte bry sig mera om vad som sker i framförallt pajaslandet alias Sverige... Kalkyl hade tänkt ta lite paus men...

Och att alltså inte på en Ekonomiblogg rapportera. En del undrar säkert varför det politiska rapporterandet tagit överhanden, enkelt: då Kalkyls och din ekonomi tyvärr beror mycket på vad stolpskotten till politiker sysslar eller inte sysslar med är politiken otroligt viktigt och en tyvärr alltför stor del av din FIRE resa (ja och Kalkyls...). Med ständiga politiska hot och utspel mot flit och hårt arbete är det inte ens roligt eller särskilt trevligt att skriva om den Kalkylska pengamaskinens framfart och framsteg längre...    

Kalkyl hade helst, och försökte länge, undvika politik på bloggen men tyvärr går det inte att undvika politik. Visst det går i praktiskt mening men att hela tiden frisera omvärlden, pajaslandet och situationen i guld leder till ett totalt falsarium av både samtid och framtid... Med skyglappar för ögonon förloras vartenda slag, förr eller senare... Ilskan och irritationen över landets situation, de politiska vindarna och tokstollarna till politiker måste pysa ut nånstans och bloggen befanns lämplig.

Det är förstås en av fyrklövern i Bidrags- och semesterpartiet för nysvenskar alias (S)kitpartiet som är igång ännu en gång, närmare bestämt är det en av de allra värsta i den innersta kretsen och vid namn Mikael Damberg. Låter Er icke luras, denne Damberg kan vid en första anhörning låta sympatisk och klok men om det funderas lite mera kring vad denna uppburne person säger och vill är det allt annat än mysigt. En person som fötts och/eller tvingats in i det Socialdemokratiska partiet via sina föräldrar. Föräldrarna till denne Mikael Damberg verkade dock i ett helt annat och diametralt annorlunda Sverige, ett Sverige som verkligen inte kunnat få öknamnet pajaslandet. En, Mikael Damberg, sån där, likt Olof Palme, högt priviligerad typ som inte själv byggt den förmögenhet och det privilegium den så gärna åtnjuter och verkar via och med... Ja det finns många sådana... Tyvärr...


Det är både frivilligt men samtidigt berikande att notera i ovan bild vem sponsorn är:
  • Sveriges Socialdemokratiska arbetarparti (Socialdemokratiska Arbetar Partiet (SAP))
    • Sverige kan de ju skippa då det var många år sedan SAP verkade för Sveriges väl och ve... Ja eller svenkarnas väl och ve (vilka de nu numera är alltså).
Jaså Herr Damberg, 9/10 ska få mer i plånboken... Det säger ju en hel del om hur Du och ditt (S)kitparti tillåter Er att som vanligt ljuga, förvirra, förvilla och helt enkelt fara med total osanning. Det är som vanligt totalt skitsnack alltsammans (turligtvis har inte de icke-arbetande och deltagande invandrarna växt till en så pass stor och för stor grupp än, dvs 90% av Sveriges befolkning), 

Att Sveriges ännu och mest tragiska samt mest förljugna parti, som hycklande och ironiskt nog fortfarande kallar sig arbetarpartiet trots att de flesta inser och numera vet att detta parti rätteligen borde kalla sig invandrar- och eller bidrags- eller semesterpartiet (därav Kalkyls långtida benämning på Socialdemokratiska arbetarpartiet: Bidrags- och semesterpartiet för nysvenskar alias (S)kitpartiet [tack Anonym för denna klockrena benämning])!

Nej Mikael Damberg, du föddes också med guldsked i munnen och den har du sugit på under hela ditt liv. Inga vanliga jobb har du haft väl? Bara rört dig i överhetskretsarna och pratat tramsig, menlös och förkastlig och radikal social(kommunistisk)politik sen myndighetsåldern din inträffade... En guldsked som antagligen bygdes innan (S)kitpartiet i sin nuvarande reinkarnation och förfallenhet slog till med sina perversa skatter och häxjakter på skattade pengar i allmänhet... Du är pinsam och du är sjukt tröttsam. Du liksom övriga i SAP borde ta och skärpa Er rent allmänt... Ja och gärna hålla k....... stängda! Helst för all framtid!

Vi är väldigt många, och en kraftigt växande skara, svenskar som ta mig fan fått nog av Ert (S)kitsnack och Era vansinniga uttalanden och förda (S)kitpolitik... Allt fler har äntligen börjat ifrågasätta Era uttalanden och sanningshalten samt vettigheten. Allt fler börjar inse att SVT+SR är långtifrån tillräckliga medier för att se och förstå vad som sker. Alternativmedia som inte sponsras av den djupa staten, (S)kitpartiet alltså, växer så det knakar. 

Det börjar blir allt svårare att sitta i fina TV soffor och radiohörnor och prata direkta osanningar och förhoppningsvis är detta bara början, en naturlig utveckling då sanningen ska leda vägen framåt och borde så ha gjort alltid.

Vad gäller VPK och (S)kitpartiet så:

Läs här...


PS: Kul att antalet läsare exploderat (dubblats) men kommentera mera! Det är viktigt att vi håller debatt, vågar ifrågasätta (Kalkyl och kommentarer o.s.v.)! Läs men glöm inte att kommentera, ja mobiljäveln är kass för att kommentera men orka ändå snälla!


TIDÖ ger i alla fall något slags hopp så:

Heja TIDÖ - rösta TIDÖ!

Mot FIRE - here Kalkyl comes!




2 comments:

  1. Damberg var intervjuad på Börsmorgon idag. Han hade svårt att definiera var gränsen går för vad som är vanliga människor och vilka som anses som superrika och ska få högre kapitalskatter. (Eller som han formulerade det - lägre skatterabbat) Men efter lite svängande så tyckte han att med en förmögenhet på över 3 miljoner så kan man räkna med vanlig kapitalbeskattning. Vad vanlig kapitalbeskattning är sa han inte, men jag associerar det till 30% REA-skatt? Hur detta skulle gå till frågade de tyvärr inte. Om taket på ISK sätts till 3miljoner, om schablonskatten försvinner och aktierna ramlar ur ISK vid högre värden, om förlustavdrag får göras på denna del? Hur ska denna skatt fungera?Många frågetecken, samtidigt började han med att ISK var bra för ”vanligt folk” för det var så dåligt och svårt att redovisa K4 (han nämnde inte K4 men beskrev den som dålig). Samtidigt ville han ha vanlig beskattning, hur är detta tänkt utan att många tvingas tillbaks till K4 som var så dålig?? Ju just det, att gränsen sattes vid 3 miljoner var för den var så hög att denna MINSKADE SKATTERABBAT bara drabbade 1% av befolkningen. Jag frågade AI som uppskattade att 15-20% av svenskarna har större nettoförmögenheter än 3 miljoner. Inte 1%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallå Tole!
      Ja Damberg alltså, den karln är lika oklok som flera av de andra... Är väldigt trött och uppgiven på denna politiksoppa som pågår just nu. Jag förstår precis ingenting av de valpollar som görs, förhoppningsvis är de totalt missvisande eller har vi helt andra problem i detta land med dess nuvarande befolkning. Det är väldigt oroande alltsammans.

      Att (S)kitpartiet ens vågar prata ännu en gång om förändringar i ISK beskattningen visar precis var de står och hur missundsamma de är på alla som faktiskt sköter sig och sliter hårt i detta pajasland.

      Delete