Wednesday, November 6, 2019

Mot 2000 kr/månad varje månad - del 1

November har gjort sitt intåg med mörker och kyla. Så länge regnet håller sig borta är det ändå rätt härligt väder.

Både jobb #1 och jobb #2 kräver sina arbetsinsatser och båda två har på senare tid krävt ganska mycket. Jobb #2 handlar mest om utdelningsbombmattan samt att fortsätta med översynen av hela min ekonomi. Det har gjorts en del framsteg och ett inlägg kommer om detta lite längre fram då det återstår en del än.

Det har handlats ganska frekvent senaste dagarna och en månad har släcks från 2000 kronors radarn som startades 191031 och med det ser totalen ut så här:




4 comments:

  1. Hej Kalkyl. Vad är målet tids nog i utdelning varje månad? Bra gjort med 1500 kr varje månad än så länge :-) Är det främst amerikanska aktier du vill ha nu framöver eller kommer du fortsätta fokusera på Sverige?

    Mvh Slimis

    ReplyDelete
  2. Hallå Slimis! Ett mål att få varje månad ligger på 10 tkr så en bra bit kvar. Jag köper främst utländska aktier nu då jag ligger tungt i Sverige redan. Känns säkrare i det långa perspektivet att diversifiera marknaderna samt satsa på bolag med riktigt bra historik. Att även få utdelningarna jämnare lockar mycket!

    ReplyDelete
  3. Det är ju kanske bara 5 år kvar för mig till pension, så jag ska absolut försöka höja utdelningarna de sämsta månaderna. Egentligen inget urvalskriterium för mig, men det sammanfaller väl med att öka mina utländska/amerikanska innehav kraftigt.

    Fr o m nu kommer jag inte ha någon månad under 1.000 kr.

    ReplyDelete
  4. Grattis! Min resa mot 2000 kr/mån blev ju satt under attack så får ta nya tag. Akelius lär sabba prognosen ordentligt. Har dock inte hunnit med att besluta eller ens velat ta bort Akelius utdelningarna än...

    ReplyDelete