Friday, February 28, 2020

120,000 kr/år och 13.7 kr/h

Idag köptes ytterligare några aktier in och därmed uppnåddes nästa stora drömmål (ej att förväxla med erhållna R12 utdelningsmål, detta är prognosen för 2020 men ändå!):

120,000 kr/år eller 

10,000 kr/mån eller 

329 kr/dag eller 

13.7 kr/h


Shit, att ha nått ända hit!!!!!!!!!!!!!!!!

Det gäller verkligen nu att försöka att hitta glädje i annat än maximalt portföljvärde. I skrivande stund har Kalkyls Pengamaskin backat knappt 350 tkr. Det är fruktansvärda summor och hemska siffror att beskåda när man studerar sina innehav. Men trots inköpsstopp gjordes lite mer köp igår samt ytterligare en liten påfyllning idag. Att läsa ovanstående drömmål är glädje nog för mig just nu, strunt samma att portföljen backat kraftigt då utdelningarna kommer in ändå. Tids nog går väl värdet åter upp och jag har redan både läst och hört att folk börjar tycka att det räcker nu med panik, Corona är ju inte värre än en av de senaste årens influensa och visst är det väl så. Känns ju som att reaktionerna är lite väl häftiga över detta, glädjande håller ett av mina Ankare stången och det är nyköpet Atlas där jag fortfarande ligger plus en knapp tusing!

Måste ju känna på det hela igen:

13.7 kr VARJE TIMME, 24 TIMMAR VARJE DYGN. 

Årets utdelningsmål är alltså nått innan februari var till ända! Nu gäller det att bita ihop och exekvera bort belåningen så:

INGA FLER KÖP KALKYL

6 comments:

  1. Ungefär samma siffror som har försvunnit från Snålgrisarnas pengamaskin. Easy come, easy go. Tänk dock på att vi var upp runt 25% förra året, det är en bit fallhöjd innan denna uppgången har raderats, och under tiden fortsätter utdelningarna att ramla in. Såklart man blir lite gråtmild av att se några hundra tusen raderas ut, men desto gladare blir jag av att se de årliga utdelningarna öka när man kan fynda hos aktier som fallit. Strategin är att köpa några småportioner i varierande bolag varje dag. Idag blev det t.ex. AXA och RDS, igår VET och NP3 Pref.

    Hade jag varit en värdeinvesterare hade jag gråtit floder för att inte sålt i tid, men nu är jag urusel på sånt, det är därför jag håller mig till utdelningar. Möjligtvis kan vi få se en del utdelningssänkningar under 2021-22 beroende på hur viruset sprider sig, men då har man ändå hunnit shoppa en hel del.

    ReplyDelete
  2. Yes!
    Vi får trösta oss att vi är utdelningsinvesterare mycket kommer snart vara billigt då kam man börja köpa kvalité igen.
    Det gäller att titta på 10 års sikt

    ReplyDelete
  3. Kloka ord från er båda, Snålgrisen o Stefan! Ja, tur man satsar på utdelningar o inte värdeökning. Bra köp Snålgrisen, alla utom VET känner jag till.

    ReplyDelete
  4. Bra och hitta andra sätt att mäta framgången på och som redan sagts, portföljvärdet är ju bara "fjäder i hatten" att tycka om och titta på men det är ju utdelningar som egentligen är av intresse för oss som har fokus på det.

    ReplyDelete
  5. Helt rätt, tror det är viktigt att fokusera bort ifrån kraftiga värdeförändringar. Upp är ju kul men ner tråkigt förstås.

    ReplyDelete
  6. Jag har mycket glädje och spänning i mig, jag är torpey clare, varit lycklig med mitt äktenskap, inte förrän min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var skvaller och lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev nagande par och ansökte sedan om skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv utan honom men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min ex man, då jag hänvisades till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en älskar stava på mig och fick min EX att återvända till mig. Jag är överväldigad, så jag släpper hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap, så att han kan hjälpa till med bra verk. E-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com. Eller hans whatsapp-nummer ... +2349020168697. Ta kontakt med honom, se hur stor och kraftfull han är. Hjälper också i dessa frågor ...

    (1) Sluta skilsmässa.
    (2) End Barrenness.
    (3) Lycka till stava.
    (4) Äktenskapspell.
    (5) Bli av med andliga problem.

    ReplyDelete