Tuesday, February 11, 2020

Avanzas nya

Avanzas nya sidor har gissningsvis inneburit massor med extra supportärende för aldrig förr har Avanza varit så långsamma med att besvara frågor som ställs...

Intressant hur "nya och bättre" funktioner allt som oftast mest verkar röra till det och försämra istället för att faktiskt förbättra något väsentligt.

Oroande utveckling tycker jag och mitt förslag till Avanza är, vilket fler delvis varit inne på tidigare:

  • se upp så att man inte plötsligt blir rejält omkörd
  • fokusera på det som gör mest nytta för kunderna istället för som nu ge utvecklare fritt spelrum att härja omkring med i princip allt.
  • se till att skrota courtageklasserna och inför en enda rak procentsats istället
  • se till att återbetala källskatten inom 2 månader eller nåt lämpligt. Musklerna finns och pengarna också för det är struntsummor det handlar om men vilken GOODWILL det hade gett Avanza
  • se till att öka ETF utbudet
  • se till att LP bolag kan hanteras istället för att beklaga sig över hur jobbigt det är och utesluta dem p.g.a det, uppenbarligen klarar andra av dem så... Även Avanza klarade ju av dem tidigare så vad hände egentligen Avanza?
  • ta sig en funderare på varför alla dessa olika, läs tre stycken plus "inloggad som" menyn, menyer ska finnas: den till vänster, den i mitten samt den, i detta fall, under hem och "inloggad som" (kanske inte en meny men kan kallas så)


Jag är överlag nöjd med Avanza men tycker ändå att under de sista 6 månaderna så har saker inte förbättrats, tvärtom tyvärr. Jag själv har gått från supernöjd+ till nöjd-. Det är en rejäl sänkning i hur jag uppfattar Avanza och allt beror på deras onödiga uppdateringar på saker som redan fungerar alldeles ypperligt och som dessutom har blivit inlärt av kunden. Det började med mobilappen för Android och gissningsvis står 'Innehav (NY)' att bli nästa degradering av användarinterfacet...

Jag kan inte låta bli att avsluta med att citera bloggkollegan Sidlinje då jag inte kunnat uttrycka det bättre själv:

"Den nya innehavsbilden är så dålig man undrar om en treåring med begåvningsutmaning byggt den. "


4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Deras hantering av källskatten borde de verkligen prioritera upp tycker jag. Dels den långa väntetiden och att man dessutom inte får tillbaka 100%. Känns också som om sidorna har blivit väldigt tunga att ladda.

    ReplyDelete
  3. Absolut, håller helt med ZS! Källskatten hade jag satt som prio 1 för att komma ikapp Nordea, har föreslagit detta för dem för runt 1 år sedan men förslaget hamnade nog i papperskorgen...

    ReplyDelete
  4. Jag har mycket glädje och spänning i mig, jag är torpey clare, varit lycklig med mitt äktenskap, inte förrän min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var skvaller och lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev nagande par och ansökte sedan om skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv utan honom men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min ex man, då jag hänvisades till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en älskar stava på mig och fick min EX att återvända till mig. Jag är överväldigad, så jag släpper hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap, så att han kan hjälpa till med bra verk. E-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com. Eller hans whatsapp-nummer ... +2349020168697. Ta kontakt med honom, se hur stor och kraftfull han är. Hjälper också i dessa frågor ...

    (1) Sluta skilsmässa.
    (2) End Barrenness.
    (3) Lycka till stava.
    (4) Äktenskapspell.
    (5) Bli av med andliga problem.

    ReplyDelete