Wednesday, July 15, 2020

3.2 mkr


Idag är en riktigt härlig dag, det är  S E M E S T E R  samt en glad börs och äntligen nåddes en ny och efterlängtad milstolpe:

  • 2020-07-15 
  • OMX30 på 1770
  • Portföljvärde 3.202 mkr
  • Arbetsvärde 3.781 mkr
  • Buffert 31 tkr 
  • Belåning 15.3%

Jag har varit ledig 1.5 veckor hittills och i år så tog det ungefär denna tid att äntligen nå den magiska semester-moden. Jag var idag tvungen att kolla in vilken veckodag det var och när det händer då är jag på semester på riktigt. Jag tror och vill att den i framtiden kommande FIRE tiden ska kännas ungefär så här som jag känner just nu. Ser verkligen framemot detta. Det har idag varit massor med trädgårdsarbete som mest innebar beskärning, det ser nu riktigt fint ut. Ett, vårt enda, äppleträd återstår att beskära men energin fanns inte att även beskära detta så det blir imorgon, eller kanske nästa vecka. Så gott att inte ha en massa krav. Då jag hade på känn att börsen skulle uppåt idag och att min portfölj hade en rimlig chans att nå en ny milstolpe har jag under dagen kollat värdet och nu hände det ca 30 minuter innan OMX stängde alltså! Redan i morse åkte vi uppåt rejält och då var jag bara några tusen ifrån denna milstolpe men sen bar det iväg nedåt igen så kring klockan 13 idag gav jag upp om att nå målet idag. Börsen gäckar en!
  

2 comments:

  1. Stort grattis till din nya milstolpe. Bra jobbat!!

    Mvh Slimis

    ReplyDelete
  2. Tackar Slimis, alltid kul att nå nya milstolpar tycker jag då de hjälper på motivationen!

    ReplyDelete