Friday, February 18, 2022

Fler höjningar

 Även denna dag kunde ett antal utdelningshöjningar matas in i Mästerexcelarket:

  • Coca-Cola
    Höjde för 60:e året i rad utdelningen och denna från 42 cent/st till 44 cent/st
    vilket motsvarar +4.8%

  • Hufvudstaden
    Höjde från 2.5 till 2.6 krs vilket först såg lite ut men är ändå +4.0%

  • Allianz
    Höjde från 9.6 est till 10.8 est (euro/st) vilket blev +12.5%
Det är trevligt att konstatera att bolagen i Pengamaskinen jobbar på och levererar!



4 comments:

  1. Yo Kalkyl !! Jag gör det enkelt för mig och kopierar in en del av din kommentar på min sida alldeles nyss:

    "Riktigt trevligt med alla dessa kraftiga utdelningshöjningar!"

    En gammal utdelningsinvesterare kan inte göra annat än att hålla med ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej vilken härlig glädje det är att ta emot besked om höjd utdelning och sen när tid ges mata in de nya siffrorna och se hur summorna tickar uppåt!

      Delete
  2. Jag har inget av ovan bolagen i min portfölj, men jag är inte bitter...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, det är bäst att inte bli det för finns alltid nåt bolag man inte äger ju!

      Delete